Tags

, , , ,

Nu har jag roat mig med Castlevania i en vecka. Jag hamrade på rätt tappert på tangentbordet och tog mig ända till bossen i kapitel 3 (The Dark Lord of the Lycans) innan jag gick och hämtade Xbox-handkontrollen.

Och helt plötsligt var det nästan trivsamt med boss-fighter (eller ja… ).

20160628110938_1

Jag har tagit mig fram till kapitel 6 nu (av 13), och de senaste två kapitlen har ju liksom bara tuffat på. Det kan ha att göra med att jag har lärt mig att ducka också. Man får visst inte lika mycket stryk då. Jag är ju annars en sån som helst bara slår blint omkring mig och hoppas på det bästa. Men jag måste ju hålla med om att det blir ett mycket bättre spel om man som spelare tvingas till lite mer finlir än så.

20160630100437_1

Ja, jag har hittat print screen-knappen…

