Tags

, , , , , ,

Klar med tredje kartan på Haven-kampanjen nu. Det är…segt. Det är det som är lite trist med Heroes faktiskt. Det är himla kul i början av varje karta, när man ska utforska och plocka upp grejer och levlar sina små hjältar. men så snart man har börjat ta över en stad eller två från fienden och därmed har övertaget så är det en rätt utdragen process att göra slut på dem. Lite samma spelmekanikproblem som med brädspelet Risk. Fajten avgörs långt innan spelet är slut, och sen är det bara ett långsamt utsvältande av förloraren.

Jag fattar inte berättelsen alls, heller. Anton säger typ en sak och gör sen precis tvärtom. Dialogen känns som god dag yxskaft hälften av tiden. Vem har skrivit manus egentligen?

Nu har Seldon dessutom lurat in mig på the Banner Saga, så jag kanske fastnar där ett tag. Vikingar ❤ (jag försöker rollspela Hakon så att han ska agera som en hjälte i en fornnordisk saga, men jag inser att det spelmässigt nog är bättre om man inte kör “charge!” som taktiskt val i alla lägen (även om jag verkligen inte har fattat än vad man ska välja istället och när)).

