Tags

,

Jag har köp en ny leksak. Den heter Asus M52AD-Xtreme-NR012T. Jag undrar om jag någonsin har köpt något som hetat nåt med “Xtreme” tidigare. Till mitt försvar får jag väl påpeka att den ser i alla fall inte ut som en rymdraket.

Jag har sedan jag flyttade hemifrån levt ett portabelt laptopliv, så det här med stationär dator är faktiskt en ganska stor förändring. Men så är jag ju inte student längre. Jag behöver inte kunna packa ner hela min tillvaro i handväskan på samma sätt.

Hittills har jag testat att lägga patiens (Harpan gick ut och spelkorten flög iväg som små fåglar), samt installerat antivirusprogram. Det råkar ju vara nån slags nationell festdag idag, så jag hinner tyvärr inte påbörja nåt större projekt. Men en fin start på det nya året kommer det nog absolut att bli!

 

