Tags

, , , , , , ,

Hemma igen efter ovanligt långvarigt julfirande. Den nördigaste julklappen var nog Totoro-spelfigurerna. Jag kan nu alltså spela Carcassonne, Monopol eller vadsomhelst med mina egna personliga Totoros. Inget mer slåss med Cornelis om de blå gubbarna med andra ord.

Nu har jag ju inte tagit upp det här med brädspelsnörderi ännu. Egentligen tycker jag väl att det finns andra i familjen som vandrar betydligt längre ut på nördplankan när det gäller just brädspel, men visst, jag står för min beskärda del jag också. Har man ett konto på  Boardgamegeek.com kommer man väl inte undan det epitetet, antar jag.

Som filmnörd erkänner jag dock villigt min förälskelse i allt Miyazaki. Hans figurer är ju också ganska tacksamma att göra merch på – så det här var inte ens den första present jag fått på det temat (i år).

